Friday, July 07, 2006

New York, New York...

Am ajuns in cele din urma si in marele oras... de doua ori de fapt de la ultimul post, dar cred ca as putea merge in fiecare zi si sa mi se para o minunatie de fiecare data....

Prima vizita a fost de fapt in Manhattan plus excursia clasica cu ferryboat-ul pana la Liberty Island si apoi la Ellis Island. Impresionant intradevar pentru mine New York-ul. Locul in care aglomeratia si mizeria sunt nerelevante pentru ca oricum tot timpul privesti in sus. Locul din USA cu cea mai mare diversitate de nationalitati, culori, mirosuri. Locul in care pentru prima data de cand sunt in state am vazut cersetori, si totusi locul in care extravaganta si luxul sunt la fiecare pas alaturi de tarabe cu hot-dogs si haine vandute pe strada.

Am ajuns unde erau candva gemenii, si unde acum este santier pentru marea constructie care se va face acolo. Yogesh care a fost ultima data in Manhattan inainte de 9/11 mi s-a parut oarecum marcat pentru ca de mai multe ori uitandu-se spre zona aceea imi explica cum si unde erau cele doua turnuri simtindu-se ciudat ca e un mare gol pe cer...

Recunosc ca nu stiam pana sa ajung acolo ca Statuia Libertatii nu este parte din New York. Este de fapt in Jersey City in statul NJ desi este asociata in general cu New York-ul. Deci probabil poza pe care am ales-o pentru acest post nu este cea mai potrivita. Le puteti vedea pe toate aici

O alta chestiune pe care nu o stiam si care mi s-a parut inedita este istoria insulei in sine care a avut o multime de nume si "scopuri" inainte de a fi declarata parc national. Unul dintre ele a fost cel de groapa de gunoi

Ca observatie apropo de Statuia Libertatii, asa cum am vazut-o eu acum, este ca e foarte aglomerat, ca se trece prin mai multe filtre de securitate gen cele din aeroport pana sa ajungi pe ferryboat, ca daca nu iti faci programare cu doua zile inainte nu poti sa urci in interiorul statuii (am aflat asta abia dupa ce am ajuns acolo deci ne-am multumit sa o vedem din exterior) si ca mi se pare in general un loc supra-exploatat comercial.

Excursia pe Ellis Island cu istoria legata de marea migratie si cu statistica ca 40% dintre americani se trag din emigrantii care au intrat in USA la inceputul secolului 20 prin biroul de emigrare care a fost acolo m-a impresionat mai mult.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home